בדיוק כמו פריטי לבוש בעולם האופנה, סגנון טבעות האירוסין משתנה בהתאם למגמות וטרנדים שבאים ומסתערים על השוק. בשונה מקצב המעבר המהיר בין טרנדים בעולם האופנה, המגמות בעיצובי טבעות אירוסין מתחלפות בערך פעם בעשור. בתחילת המאה ה20 קצב השינוי היה אף איטי יותר, עד שהציוד והטכניקה התייעלו, היהלומים נהיו נגישים יותר והרשתות החברתיות החלו להיות גורם משמעותי בשוק. כל אלו השפיעו רבות על עיצוב טבעות האירוסין לאורך השנים – חשבו על טבעת האירוסין של סבתא שלכם מול טבעת האירוסין של אדם בגילך – רואים את ההבדל?

מכיוון שאנחנו אף פעם לא מסרבים להסתכל על טבעות מתקופות זמן שונות, הכנו עבורכם ציר זמן של הטרנדים הכי מובילים מכל עשור ב80 השנים האחרונות. בציר הזמן נצלול לסגנונות של טבעות אירוסין המאפיינים כל עשור.

שנות ה40 

בשנות ה40 של המאה ה20, הטרנד המרכזי היה טבעות עם איורי פרחים על גוף הטבעת. בעקבות מלחמת העולם השנייה אשר חלה באותו עשור, הפלטינה נעשתה יקרה ונדירה, לכן רק זהב צהוב וורוד שימש להכנת רוב סוגי התכשיטים.

שנות ה50 

שנות ה50 של המאה ה20 מביאות איתן שני עיצובי טבעות אירוסין שמחזיקות מעמד עד היום. העיצוב הראשון הוא טבעת יהלום פשוטה – הרעיון להעניק ליקיריכם טבעת עם יהלום לא היה נהוג כלל בימים אלו עד שיצרן היהלומים דה בירס החל לשווק את היהלומים שלו עם הסיסמא: ”יהלומים הם לנצח”. העיצוב השני היה בהשראת השחקן האמריקאי מל פרר שהציע נישואין לזוגתו אודרי הפבורן עם שלוש טבעות קלאסיות שונות! אודרי הפבורן הייתה ידועה כסמל אופנה לכן הוא הציע לה נישואין עם שלוש טבעות – אחת בזהב צהוב, אחת בזהב לבן ואחת בזהב ורוד כדי שלא משנה מה תלבש תהיה לה טבעת מתאימה. העיצוב של הטבעת מאוד מזכיר טבעות אירוסין פופולריות בימינו רק ללא היהלום.

הנגישות ליהלומים השתנתה רבות בשנות ה50. בעקבות סיום המלחמה העושר והשפע חזרו לחיי האנשים והתכשיטים היוקרתיים נהפכו לזמינים יותר גם לשכבות אחרות של האוכלוסייה. כדי לשמר את ייחודיות הטבעת הייתה תופעה של חריטות אישיות על טבעות – תופעה שנעלמה לכמה עשורים אחר כך, וחזרה חלקית בשנים האחרונות.

שנות ה60

בשנות השישים של המאה העשרים, למידה וחיקוי מסלבריטאים הייתה האופנה. אחת הטבעות המפורסמות ביותר אשר יוצרו בתקופה זו היא של השחקנית אליזבת טיילור – טבעת עם יהלום מרכזי במשקל 33 קראט (!) בחיתוך אמרלד אותה קיבלה מריצ׳רד ברטון. טבעת זו הכניסה לאופנה את חיתוך האמרלד והייתה לטרנד מרכזי בעשור.

מה שאפיין בעיקר את עשור זה הוא הסלוגן: ׳כמה שיותר גדול יותר טוב׳ – משפט שמתאר טבעת אייקונית נוספת – הטבעת של ג׳קי קנדי. טבעת זו הביאה איתה טרנד נוסף – אבני חן ויהלומים. כמו שכבר אמרנו, כמה שיותר גדול יותר טוב, אז למה לא להוסיף גם אבני חן על הדרך? 

אליזבת׳ טיילור משוויצה ביהלום 33 קרט
ג׳קי קנדי והטבעת האייקונית

שנות ה70

בשנות ה70 של המאה ה20 צורות חיתוך חדשות הסתערו על שוק התכשיטים: חיתוך פרינסס, חיתוך טיפה ועוד. העשור התאפיין בתכשיטי זהב צהוב, זהב ורוד ובטבעות קטנות וזולות יותר לעומת שנות השישים. הביקוש לטבעות הקטנות נתן אפשרות להתאים אישית את הטבעת ללקוח – מה שהיה לא נהוג כלל עד שנות ה70.

שנות ה80

בשנות ה80 של המאה ה20 מגמות האופנה של יהלומים בחיתוך טיפה וזהב צהוב ממשיכות להוביל את השוק, אבל כשמדברים על תקופה זו יש טרנד אחד שמאפיין את העשור כולו – הטבעת של הנסיכה דיאנה, אולי הטבעת הכי מפורסמת במאה ה20. דיברנו על טבעת זו בהרחבה בעבר בכתבה – ארבעת היהלומים הנדירים והיקרים בעולם אבל נספר עליה בקצרה גם כאן – במרכז הטבעת יש אבן חן ספיר כחולה בחיתוך אובל אשר מוקפת ביהלומים. בשונה מהטבעת של ג׳קי קנדי בטבעת זו ליהלומים יש פחות חשיבות והדגש הוא על אבן החן. הנסיכה בחרה את הטבעת הזו מתוך קטלוג, מה שהיה מוזר בהתחשב בעובדה שבעשור זה נהגו בני מלוכה לקבל תכשיטים מעוצבים אך ורק בשבילם. הסיבה לבחירת הטבעת היא שטבעת זו מזכירה לה את טבעת הנישואין של אמה. בשנות השמונים היה טירוף סביב הטבעת, זו הייתה הפעם הראשונה בה לקוחות ביקשו מתכשיטנים ליצור להם העתק מדויק של הטבעת של הנסיכה. 

מימין – הנסיכה דיאנה עונדת את הטבעת שבחרה ומשמאל – קייט מידלטון עונדת את אותה הטבעת שקיבלה מהנסיך צ׳ארלס

שנות ה90

בשנות התשעים של המאה העשרים הזהב הלבן חזר לשליטה. אחרי שני עשורים של דומיננטיות מוחלטת של הזהב הצהוב והזהב הורוד, הזהב הלבן נהיה הטרנד המרכזי בכל מה שנוגע לתכשיטים. הביקוש לאבנים גדולות ויהלומים מפוארים עלתה גם כן. בשונה משאר העשורים המעצבים חשבו על עיצובים מסובכים ונועזים ופחות קלאסיים, לדוגמא: טבעת בעיצוב עבר-הווה-עתיד, ובניגוד מוחלט לעיצובים הצעקניים, טבעות סוליטר פשוטות החלו לתפוס תאוצה גם הן. הבחירה האישית והעיצוב האישי משנות השבעים עד היום משפיע על הטרנדים והעיצובים.

שנות ה2000

מאה חדשה, עיצובים ישנים. בתחילת המאה ה21 עיצובי וינטג׳ נכנסו לאופנה בכל העולם. טבעות בעיצוב ׳עבר-הווה-עתיד׳ (טבעות משובצות 3 יהלומים) וטבעות סוליטר המשיכו להיות טרנד מוביל באותה תקופה. טרנד נוסף שהיה בשנות ה2000 הוא אבנים בצורות שונות – הזמרת ליידי גאגא קיבלה טבעת יהלום במשקל 6 קרט מבעלה. היא קיבלה ׳׳רק׳׳ 6 קרט מהסיבה שבשנות האלפיים הסלוגן ׳גדול יותר זה טוב יותר׳ דעך,  הטכנולוגיה הגיעה ואיתה נזילות הידע לאנשים, סוף סוף הציבור הרחב הצליח להבין ולקרוא על תכונות היהלום וכך לדעת שזה שהיהלום גדול, לאו דווקא אומר שהוא יותר טוב.

הטבעת במשקל 6 קרט שליידי גאגא קיבלה מבעלה

שנים אחרונות 

בשנים האחרונות סגנון טבעות האירוסין הפופולרי ביותר ללא ספק הוא יהלום בחיתוך קושן (כרית) עם הילת יהלומים סביבו. זה לא משנה אם היהלום עגול או מרובע, הילה של יהלומים קטנים סביבו נותנת אשליה של אבן אחת גדולה ונוצצת יותר. עוד מגמה שצמחה בשנים האחרונות הוא שימוש באבנים שאינן יהלום, כמו מורגנייט ורוד בהיר, מויסאנייט (אלטרנטיבה של יהלומים)

את העתיד – אתם קובעים. 

אנו מזמינים אתכם להיכנס ל׳תכשיט בעיצוב אישי׳ ולהרכיב לעצמכם את טבעת החלומות שלכם, הצוות שלנו ידאג להפוך אותה למציאות! מי יודע, אולי העיצוב שלכם יהיה הטרנד הבא? 

אל תשכחו לספר לנו בתגובות לאיזה עשור הכי התחברתם!

 

 

אולי תאהבו גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל הזכויות שמורות לה.ס. יהלומים © 2022